Indoor Biking (spinning):

Effektiv konditionstræning på spinning-cykler.
Der vil både være siddende og stående arbejde på cyklerne, ligesom vi også arbejde med både tung og let belastning.
Musik og instruktør bidrager til at du får optimal træning ud af timen.
Vi cykler på IC7 cykler fra Tomahawk, og benytter visningen af Watt tal i undervisningen.
Vi tilbyder løbende Watt-test, hvor dit personlige tal findes.
(Det er IKKE en forudsætning for deltagelse at man har lavet en watt test  først)
Husk drikkedunk og lille håndklæde til styret.
Nye deltagere opfordres til deltage på vores begyndertimer til at starte med.

Nybegynder biking:

Et hold til dig der aldrig har prøvet at “spinne” før.
Holdet er kun på 45 min, og der bliver lagt vægt på at få indstillet cyklen rigtigt, lære betydningen af de forskellige ”kommandoer”, og ikke mindst vænne sig til at sidde i sadlen i længere tid.
Der vil være pauser undervejs.
Husk drikkedunk og lille håndklæde til styret.

Cirkeltræning på hold:

Foregår i styrketræningslokalet. Vi bruger både maskinerne og gulvet. Vi laver simple øvelser med håndvægte og store bolde. Vi arbejder i 45 sek – holder 15 sek. hvile og skifter til næste øvelse. Træning hvor du både får arbejdet med styrke i musklerne og holder pulsen godt oppe. Alle kan være med – belastningen på maskinerne og øvelsernes sværhedsgrad tilpasses den enkelte.
Timen starter med individuel opvarmning på kredsløbsmaskiner ca. 5 min. hvorefter vi gennemgår vi dagens program, og starter op.
Husk drikkedunk med vand/saft.
Vi anbefaler også at du har spist morgenmad.

Cirkel-spin:

Timen starter med 25 min i vores cirkeltræningsmaskiner i centeret og afsluttes 25 min konditionstræning på spinningscyklerne.  Du vil blive vejledt til korrekt udførelse af øvelserne i cirklen og også motiveret til at presse dig selv lidt mere end du måske gør når du træner selv.
Start evt selv med let opvarmning (fx 10 min Crosstrainer eller gang på løbebånd) før timens start.

Cirkeltræning i vand:

Foregår i varmt-vands bassinet. Fungerer som almindelig cirkeltræning, hvor man flytter sig rundt til forskellige øvelser i en bestemt rækkefølge. Hver øvelse laves i 2 min. Desuden vil der være fælles opvarmning og nogle gange i løbet af timen laver holdet fælles øvelser. Der arbejdes med både mave, ben, arme, ryg og puls. Desuden trænes balancen og der opnås en generel opstramning. Instruktøren er med i vandet og guider jer undervejs.
Husk drikkevand, det bliver varmt.

Stram op, aqua:

Foregår i varmt-vands bassinet. En blanding af puls, styrke og balance træning. Effektiv muskel opstramning. Husk drikkevand, det bliver varmt.

Vedr. vores hold i svømmehallen:  Dit almindelige medlemskab giver også adgang til dette hold, du behøver altså ikke at have tilkøbt adgang til svømmehallen.

Funktionel træning, senior power

Træning som gør en forskel.
I træningen indgår: Puls, balance, bevægelighed, vedligehold og styrke.
Programmet sammensættes så alle kan deltage med hver sin udfordring.
Kom derfor og deltag, du bidrager selv til dit optimale træningsprogram

Body-toning på stor bold & måtte

Sjov og effektiv måde at træne alle kroppens muskler på, samt udfordre din balance.
Alle kan være med, enten du er begynder eller vant til at træne.
Træn i bløde kondisko eller bare fødder.
Medbring et lille håndklæde og vand

YOGA:

Denne time vil være tilrettelangt efter og tage udgangspunkt i principper og elementer indenfor Hatha Yoga.
Timen vil være delt op i tre dele, med fokus på henholdsvis; Pranayama – åndedræt, Asanas – Motion og Savasana – Afslapning.
Formålet med Hatha Yoga er at skabe balance i krop og sind gennem forskellige åndedræts- og kropsøvelser der afslutningsvis forenes i afslapning.
Du er velkommen til selv at medbringe eget tæppe og måtte, men ellers kan det lånes. Påklædning; behageligt tøj.

Yoga/Body-awareness:

Gennem forskellige dybe, meditative og afspændende bevægelser inviteres du fra hovedet og ned i kroppen.
Du får frigivet spændinger fra halebenet og hele vejen op langs rygsøjlen.
Vi har måtter og nogle få tæpper i lokalet, medbring meget gerne dit eget tæppe til at lune dig i afspændingsdelen.
Påklædning: lunt og behageligt tøj, tykke sokker 🙂

Styrke og kondition:

Interval træning af hele kroppen, både puls og styrke/udholdenhed bliver udfordret.
Vi starter med grundig opvarmning og fortsætter glidende over i selve øvelsesdelen.
Opbygningen kan f.eks. være 20 sek. arbejde/ 10 sek. pause, det kan også være længere tidsintervaller.
Vi arbejder primært med simple øvelser hvor vi sørger for at teknikken er på plads, så vi kan presse jer til at yde jeres bedste.
Vi hjælper jer til at I selv kan justere øvelserne så de er tilpas hårde /lette til den enkelte.
Alle kan være med uanset form.

OCR-træning (PÅ PAUSE)

OCR står for “Obstacle Course Racing”
Vi vil træne en masse teknikker, prøve kræfter med nogle af de forskellige forhindringer som man kan møde til et Ocr løb, men også få pulsen godt op.
OCR giver en perfekt variation af udfordring for kondition, udholdenhed og styrke. Man kan ikke bare slå hjernen fra og løbe derudaf. Du er nødt til at fokusere på næste udfordring hele tiden, dispensere dine ressourcer, og klare forhindringerne smartest muligt for at spare på kræfterne.
Vi træner udenfor, så påklædning efter vejret. Og der er skiftene trænings lokationer, som bliver meldt ud dagen før træning. Men det er i Brædstrup, så alle kan komme der til.

 Holdtræning, vejledning:

  • Booking:
    Du skal lave en booking til den time du ønsker at deltage på.(booking/login knappen findes i menuen øverst, længst ude til højre)

    (medlemsnummer står på dit kort, sfxxxxxx, koden er din fødselsdato (xxxx) (dag og måned)
    Du kan også ringe i centeret og bede om at blive sat på den time du ønsker
    Du kan også benytte dig af vores booking-app, link findes nederst på siden her.
  • Fremmøde:
    Du skal registrere fremmøde senest 10 min før holdstart.

    (gøres ved skærmen i receptionen, eller pr. tlf. i særlige tilfælde)
    Hvis du ikke fremmøder dig rettidigt vil din plads kunne blive givet til en anden.
  • Afmelding:
    Afmelding til hold skal ske senest 2 timer før holdstart.

    Kun ved særlige tilfælde kan du melde fra senere, og i så fald kan det kun gøres pr. telefon.
  • Udeblivelse
    Udeblivelse uden at melde afbud udløser en bøde på 50 kr. som opkræves via betalingsservice. Kontante medlemskaber trækkes tre dage, klippekort trækkes et klip.